Studia Podyplomowe Zarządzanie Karierą Muzyczną (Music Management)

Studia Podyplomowe Zarządzanie Karierą Muzyczną (Music Management) przygotowują do sprawnego i świadomego poruszania się po rynku muzycznym, budowania relacji biznesowych i umiejętnego prowadzenia kariery artysty na wielu płaszczyznach.

Atuty kierunku
Megafon ikona mała

Unikatowy program  kariera muzyczna w różnym ujęciu, nowatorski program studiów

Mówienie i pisanie ikona

praktyka przede wszystkim – spotkanie z praktykami na każdym zjeździe, warsztaty, gra biznesowa, tworzenie eventów

Żarówka z trybem ikona

Inspirujące zajęcia – różne punkty widzenia, teoria skonfrontowana z praktyką

Dlaczego warto?

  • Studia dedykowane są osobom aspirującym do roli managera muzycznego.
  • Studia rekomendowane aktywnym managerom chcącym rozwinąć swoje kompetencje, samozarządzającym się muzykom, pracownikom instytucji kulturalnych oraz firm wydawniczych.
  • Polecamy studia pasjonatom muzyki, których ambicją jest zawodowy rozwój w branży muzycznej.

Czy dla mnie?

Na Studia Podyplomowe Zarządzanie Karierą Muzyczną (Music Management) zapraszamy:

  • osoby odpowiedzialne za marketing lub sprzedaż produktów muzycznych na polskim rynku po stronie twórców, wydawnictw i dystrybutorów, 
  • osoby odpowiadające za własne produkty muzyczne,
  • pracowników branż usługowych oferujących usługi marketingowe, sprzedażowe lub doradcze dla branży muzycznej,
  • przedstawicieli mediów, 
  • inwestorów prywatnych i instytucjonalnych zainteresowanych wejściem kapitałowym na rynek muzyczny,
  • dziennikarzy muzycznych.
     

Program

  • Rynek muzyczny – produkty i ich odbiorcy
  • Biznes na rynku muzycznym
  • Zarządzanie firmą na rynku muzycznym
  • Marketing na rynku muzycznym
  •  Efektywna sprzedaż na rynku muzycznym
  • Budowanie relacji menedżer – artysta
  • Seminarium dyplomowe.
     

Kierownik studiów

prof. dr hab. Małgorzata Bombol
dyrektor
Instytut Zarządzania Wartością

Twórca i kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzanie Karierą Muzyczną (Music Management). Zainteresowania naukowe łączy z pracą badacza rynkowego. Zajmuje się tematyką zachowań konsumentów. Ważną rolę w jej zainteresowaniach pełnią badania ekonomicznego wymiaru czasu wolnego, stylów życia oraz zachowań konsumpcyjnych w czasie wolnym. Prowadzi badania konsumentów wywodzących się z polskiej klasy średniej oraz  kształtującej się polskiej klasy wyższej a także badania designu i estetyzacji konsumpcji. W ramach działalności doradczej zajmuje się nadzorem nad badaniami klientów indywidualnych i instytucjonalnych oraz badaniami potencjału rynkowego pomysłów start-up i inkubatorów przedsiębiorczości. Autorka dziesięciu monografii polsko i angielskojęzycznych oraz ponad 100 artykułów naukowych. Stypendystka Uniwersytetu w Genui, Wykładowca w: International School of Management, Monachium, Universidade de Porto oraz Universidade de Lisbona.

Wykładowcy

dr hab. Rafał Kasprzak, prof. SGH

Pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, zatrudniony w Instytucie Zarządzania Wartością. Autor wielu projektów badawczych oraz gospodarczych poświęconych zagadnieniu innowacyjności oraz efektywnemu stymulowaniu współpracy pomiędzy nauką a biznesem. Posiada doświadczenie zawodowe w obszarach doradztwa biznesowego dla organizacji wdrażających innowacje oraz w zarządzaniu projektami innowacyjnymi.

Naukowo pasjonuje się problematyką przemysłów kreatywnych (cultural and creative industries), ich związkiem z innowacyjnością oraz pomiarem oddziaływania kultury na gospodarkę regionu. Twórca narzędzi wspomagających funkcjonowanie sfery kultury, doradca i certyfikowany trener z zakresu pozyskiwania środków pochodzących z funduszy publicznych oraz autor licznych wniosków o dofinansowanie projektów. Absolwent studiów Master of Business Administration w Ecole Superieure de Commerce de Rennes (Francja).
dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH

Profesor w Zakładzie Otoczenia Biznesu w Instytucie Przedsiębiorstwa w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju wydawanego przez Edexcel i BTEC Professional Qualifications. Akredytowany coach ICF ACC. Specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu personelem, coachingu, komunikacji marketingowej, kreowaniu relacji z klientem.

Jej głównym obszarem zainteresowań badawczych jest strategiczne zarzadzanie personelem, ze szczególnym uwzględnieniem teorii i koncepcji dotyczących pomiaru form rozwoju kompetencji pracowników. Odbyła staże na Uniwersytecie w Bolonii i na Uniwersytecie Fordham w Nowym Jorku. Prowadziła wykłady w Toulouse Business School, ISCAP Porto, Vilnius Business School, Turku School of Economics, ISCTE Lisbon, Budapest Business School, Universita degli Studi di Firenze, BICCOCA Milano, Chulalongkorn University in Bangkok, Universitat Autonomia di Barcelona.
dr Michał Lutostański

Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół zagadnień dotyczących: badań rynku, marketingu pokoleń, nowych sposobów spędzania czasu, zarządzania marką oraz podejmowania decyzji biznesowych na podstawie danych o zachowaniach konsumenckich. Zawodowo związany jest ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie (Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie), gdzie pracuje jako adiunkt w Instytucie Zarządzania Wartością od października 2021 r.

Pracuje jako Strategy Business Director w Kantar Polska oraz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Autor wielu publikacji, prelekcji (otrzymał nagrodę publiczności i nagrodę 25-lecia PTBRiO za najlepiej ocenione wystąpienie dwudziestu edycji Kongresu Badaczy) i wystąpień medialnych (ponad 80 wystąpień w TV). Autor mikro-bloga o badaniach i marketingu na Brief.pl
Marta Karasińska

Z ponad 20-letnim doświadczeniem ekspert ds. marketingu, PR, biznesu muzycznego. W branży muzycznej w przeszłości związana z firmą fonograficzną BMG Music Polska, telewizyjnymi kanałami muzycznymi MTV, VIVA, VH1 i od 2014 roku pracuje w Sony Music Entertainment Poland (Head of Strategic, Back Catalogue & Synchronization Department).

Agnieszka Gos

Współodpowiedzialna za powstanie i rozwój Agora Digital Music, związana z branżą muzyczną i rynkiem dystrybucji cyfrowej od ponad 18 lat, zwolenniczka streamingu.

Marcin Grabski

Założyciel wytwórni Asfalt Records oraz sklepu internetowego z muzyką Asfaltshop.pl. Odkrywca talentów O.S.T.R., Fisz i Emade, Taco Hemingway, Sarius, Rasmentalism, Łona. W branży muzycznej od 1998 roku.

Marta Sołtys

Współpomysłodawca Studiów Podyplomowych Zarządzanie Karierą Muzyczną (Music Management). Właścicielka agencji Ms Muse Artist Management działającej w obszarze managementu artystycznego, marketingu muzycznego i PR, a także produkcji wykonawczej i koordynacji kreatywnej wydawnictw płytowych. Prowadzi wyłączny management szwajcarskiej wokalistki Yumi Ito oraz projektu „Badach/Napiórkowski/Herdzin - Dire Straits Symfonicznie”.

Dotychczas reprezentowała projekty koncertowe takich artystów, jak Natalia Kukulska (Szukaj w snach), Włodzimierz Nahorny (Jego portret); w latach 2015-2020 prowadziła management Marka Napiórkowskiego. Autorka książki „Manager muzyczny. Podręcznik z komentarzem artystów i przedstawicieli branży muzycznej”.
Alicja Myśliwiec

Medioznawczymi z wyboru, zawodu i wykształcenia. Teoretyczka i praktyczka. Od lat pozostaje w sformalizowanym związku z Uniwersytetem Jagiellońskim i w związku otwartym z kinem niezależnym (współpracowała jako Rzeczniczka Prasowa i PR Manager z Mastercard OFF CAMERA i Festiwalem Filmu i Sztuki Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym i Janowcu nad Wisłą).

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej, kulturoznawstwa międzynarodowego, gender studies, w końcu studiów doktoranckich z wiedzy o sztuce, doktorantka wiedzy o mediach. Dziennikarka radiowa (Antyradio, RMF Classic, Meloradio) i telewizyjna (TVN). Koneserka przyjemności. Wielbicielka jogi. Właścicielka agencji kreatywnej PR Broker.
Paulina Tarnawska

Szefowa działu produkcji Good Taste Production. Współtwórczyni Poznańskiego Festiwalu Kryminału GRANDA oraz Festiwalu Nostalgia. Zrealizowała koncerty światowych gwiazd takich jak Radiohead, Faiht No More, Portishead, Nine Inch Nails. W latach 2009-2019 była producentka Malta Festival Poznań, wcześniej przez wiele lat producentka kabaretów oraz eventów zamkniętych dla największych marek.

Michał Hajduk

Związany profesjonalnie z muzyką od 2001 roku. Swoje doświadczenie zdobywał jako niezależny booker, organizator koncertów, manager i kurator klubów muzycznych w Warszawie i Wrocławiu. Występował także w roli managera i tour managera zespołów, oraz współpracownika programowego festiwali i niezależnych wytwórni płytowych.

Od 2008 stale współpracuje z Instytutem Adama Mickiewicza, gdzie pełni rolę specjalisty programowego w dziedzinie muzyki popularnej, alternatywnej i jazzowej. Odpowiedzialny za powstanie i wdrożenie wraz zespołem wieloletniej strategii dziedzinowej skupiającą się na wsparciu eksportu polskiej muzyki. W ramach projektu „Don`t Panic We`re From Poland” współorganizował kilkadziesiąt wydarzeń o profilu prezentacji showcase`owych, konferencji i wydarzeń networkingowych w kraju i zagranicą. Od 2019 roku współpracuje programowo z siedzibą Narodowej Orkiestry Polskiego Radia w Katowicach.
Krzysztof Wawrzyniak

Promotor i organizator koncertów, założyciel agencji Good Taste Production zajmującej się kompleksową obsługą festiwali muzycznych oraz tras koncertowych, zapewniając zaplecze promocyjne, logistyczne i produkcyjne wydarzeń. Odpowiada za takie marki jak Letnie Brzmienia, Salt Wave Festival czy Edison Festival, a od 2021 roku za kultowy Jarocin Festiwal.

Na przestrzeni ostatnich lat jego firma współpracowała z największymi nazwiskami polskiej sceny muzycznej, m.in.: sanah, Kwiatem Jabłoni, Dawidem Podsiadło, Zalewskim, Brodką, Kortezem, zespołem HEY, Darią Zawiałow, Anią Dąbrowską, Kubą Badachem, Anną Marią Jopek czy Tomaszem Stańko oraz zorganizowała w Polsce koncerty światowych gwiazd, w tym Hansa Zimmera, Enrique Iglesiasa, TOTO, Jamiroquai, Bobby McFerrin czy Jammiego Culluma.
Kinga Janowska

Managerka kultury, specjalizującą się w managemencie artystycznym, organizacji, produkcji i obsłudze PR wydarzeń. Pracowała z utytułowanymi, polskimi artystami, m.in. z Mietkiem Szcześniakiem, Piotrem Orzechowskim „Pianohooliganem”, zespołami Kwadrofonik i Royal String Quartet.

Obecnie (nieprzerwanie od 2012 roku) reprezentuje Dorotę Miśkiewicz. Równolegle do managementu zajmuje się produkcją i kompleksową promocją projektów, wydarzeń i wydawnictw muzycznych.
Marek Szymański

Od kilku lat w branży rozrywkowej, związany na stałe z firmą Good Taste Production w której zajmuje się bookingiem zagranicznym, a od początku 2021 roku jest również jej dyrektorem zarządzającym. Z wykształcenia muzyk klasyczny, miłośnik włoskiej motoryzacji.

„ ”

Rekrutacja

Trwa rekrutacja na 2. edycję studiów, która zostanie uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2024/2025. Ostatni dzień rekrutacji to 31.01.2025 r. Pierwsze zajęcia zaplanowane są na 14.02.2025 r.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia, 

  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się w piątki i soboty raz lub dwa razy w miesiącu w uczelni lub online.

Terminy zjazdów w nadchodzącej 2. edycji studiów zostaną podane później.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 7500 zł. Istnieje możliwość rozłożenia płatności na dwie raty:

  • I rata w kwocie 3750 zł płatna przy zapisie na studia,
  • II rata w kwocie 3750 zł płatna do 15.06.2025 r.

W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć.  Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

SEKRETARZ STUDIÓW
mgr Agata Klonder
tel.: 22 564 71 01
e-mail: aklond@sgh.waw.pl

kierownik studiów
prof. dr hab. Małgorzata Bombol
mbombo@sgh.waw.pl

Adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie 
Instytut Zarządzania Wartością

REKRUTACJA TRWA

  • Studia hybrydowe
  • Zajęcia odbywają się w piątki i soboty raz lub dwa razy w miesiącu.
  • Opłata za całość studiów: 7500 zł (możliwe raty).
     
Małgorzata Bombol zdjęcie
Kierownik studiów

prof. dr hab. Małgorzata Bombol
mbombo@sgh.waw.pl

Sekretarz studiów

mgr Agata Klonder
tel.: 22 564 71 01
e-mail: aklond@sgh.waw.pl
 

Programy MBA i studia podyplomowe